Perşembe, Kasım 2

Turkiye'de insanlara neler oluyor!!!

Aslinda bambaska bir sey yazacaktim. ama sinirlerim cok bozuldu ve icimden hicbir sey yapmak gelmiyor. Ciktigimiz gezide internete pek bakamadim, gazeteleri bir okiyim dedim Turkiye'deki - neler oluyor gormek icin.
Okuduklarimia inanamadim.. Su anda karnimda bir agri var, midem bulaniyor ve kusacak gibi hissediyorum...

Insanlarin insan olmaktan ciktiklari zaman insan diye yasamalarina gerek var mi diye dusundurecek olaylar oluyor..
17 aylik bebek
neler gelmis basina

daha kac yil omru var bu kizin, nasil gececek, nasil unutacak, nasil atlatacak..

hadi o unuttu, atlatti..
biz nasil unutucaz. Nasil guvenicez etrafta insan diye dolasan manyaklara.. Insanin kani donuyor..
Cok cok sinirim bozuldu.. Ceza verilsin ya - tek istenilen sey bu.. insanlari etkileyecek bir ceza verilsin...
3 yil olmasin boyle bir seyin hapis cezasi.

Turkiye'de neler olup bitiyor - kadinlarin ve cocuklarin basina neler geliyor.. Inanamiyorum. Sadece Turkiye'de mi oluyor, hayir. Ama biz ceza vermiyoruz, hicbir sey suc gibi olmuyor cezasina bakinca. Nasilsa af cikar diye dusunuyorlar, haklilar da!
Pozitif ayrimcilik yapilmasi lazim bence. Kadinlara ve cocuklara karsi siddete uygulanan cezalarin arttirilmasi lazim. 3 kati, 5 kati neyse ne.. Ama insanlar her seyi yapip bunun yanlarina kalmayacagini hissetmeliler.

Benim yasadigim bu universite sehrinde 1990 yilinda bir olay oldu. Manyak bir tecavuzcu katil 5 insani oldurdu - eziyetler ederek. Sehir alarma gecti. Adam sonunda yakalandi - 5 gunun sonunda. 5 kisi olmustu.
Gecen hafta carsamba gunu adam olduruldu.
Adamin oldurdugu her insan icin bir direk dikmisler buranin en buyuk caddelerinden birine, adamin oldurulmesindenden 2 gun once direkler beyaz kurdelelerle suslenmisti. Kurdeleler hala duruyor.. Oldurulen insanlarin yakinlari butun acilarini unuttular mi; hayir. Ama en azindan adalet yerini buldu.En azindan benim adalet kavramima gore.
O adam benim tanidigim birini o sekilde oldurmus olsaydi, ben de olmesini isterdim. Belki cok ilkel bir yaklasimim var, ama boyle hissediyorum.

Ne mi oldu. Insanlara ornek oldu. Amerikada yilda cok az idam cezasi uygulaniyor. ama bazi suclar var ki - o insanlar yasamayi hak etmiyor. Simdi bu 17 aylik bebege tecavuz eden adamlar ve anasi olarak gecinen psikopat idam mi edilsin - hayir. Ama en azindan oyle bir ceza ceksinler ki insanlar anlasin oyle ellerini sallaya sallaya suc islenip 2 yil sonra eski hayatlarina donemeyeceklerini.

17 aylik bir bebek. Neler yasamis kim bilir...
Ona bunlari Yyapanlar kat kat daha da kotulerini yasarlar insallah!
Bu da benim bedduam olsun.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

bebek adina endiselenmemek lazim. sonucta henuz iki yasini bile doldurmadigindan hatirlamayacak yasadiklarinin travmasini. eger kimse anlatmazsa bilmeyecek bunlari. belki beyninin derinliklerinde sakli garip korkulari olacak, o kadar.

esas endise veren, sinir bozan bunu yapabilen eriskinlerin olmasi. onlar icin yaptiklarinin normalligi.

bu olay fark edilmeseydi herkes normalini yasamaya devam edecekti.
onlarla ayni dunyada yasiyor oldugumuzun bile farkinda olmayacakti cogumuz.
hem su an ne kadar farkindayiz ki?

ceza ile ilgili, eriskinler tarafindan cocuklara karsi islenenler konusunda acimasiz olmak gerektigine inaniyorum ben de. en az onlar kadar acimasiz.