Çarşamba, Kasım 1

Oncelikle Vegas

Las Vegas dunyada hicbir yere benzemiyor. Bu yazidan cikacak ana fikir bu. Bir kere colun ortasinda kurulmus tamamen yapay ve materyalist bir imparatorluk gibi bir sey. Las Vegas'a giren para yillik ne kadardir bilmiyorum, ama bu kadar yatirim yapiliyorsa ne kadar oldugunu bilmek bile istemiyorum.

Las Vegas'ta hava alanina inince basliyor cilginlik. Gatelerin oralarda bile kumar makinalari (slot machines) var isiklar, sesler.. Ucakta sarhos olup ucaktan indikleri anda neler yapacagini hepimize anlatan, ve ucaktaki diger insanlar niye sarhos degil diye sinirlenen oglandan anlamaliydik ilginc seyler gorecegimizi. Ucak indi ve oglan soyle bagirdi "Yeah bitches, Welcome to Vegas!"

Neyse, biz Vegas'a indigimizde gece 11 falandi ve aksam yeni basliyordu. Vegas sandigimdan daha buyuktu.. Oteller inanilmazdi. Isik inanilmazdi.. Biz de iner inmez butun otellerin siralandigi "Strip"te ufak bir araba turu yapip Vegas'in ne oldugunu gorduk.

Cok materyalist bir yer. yani zaten ne bekliyordun diyorum kendime, ama bu kadar da beklemiyordum. Her yer kumar ve para uzerine kuruldugu gibi bir de her yerde dunyanin en pahali markalarinin butikleri var. Yani zaten para harcanip kumar oynanan bu yerde alisveris de abartilmis durumda. Her otelde bir Rolex bayii vardi herhalde ve de Chanel magazasi. Tbi biz sadece gezdik, ama ben hayret ettim o kadar pahali markalarin sanki Wal martmis gibi her yerde karsimiza cikmasina..

Kumarhaneler cok ilgincti. Sabahin 6sindan itibaren makinlarin basinda oturan kadinlari, yariciplak dolasan garson kizlari, gunun ne saati oldugu fark etmeden ickilerle dolu masalari.. Insanlarin sanki 10 dolarmis gibi 300 dolari masaya firlativermesini falan gorunce ben nerdeyim ya, bu insanlar hangi dunyada yasiyorlar diye durup bir dusunuyor insan. Bir de Vegas'in her yeri insaat, sehir cok buyuk bir hizla buyuyor, eski kumarhaneler yikilip yerine yenileri yapiliyor.

Ama herhalde insanlar Vegastayiz sonuna kadar yasayalim diye dusunuyorlar... Biz oyle dusunmuyorduk. Biz sadece gormeye merakliydik. Bu otel nasilmis, su otelin lobisi cok ilgincmis falan diye her yeri gezmeye calistik..
Toplam 5 otel gezdik. New York New York, Bellagio (favorimizdi, cok guzel bir oteldi), Ceasar's Palace, The Venetian ve de en yani yapilan ve gunesin isiginda sanki bakir kapli gibi parlayan Wynn.

Bu arada, Wynn wynn diyorduk, bende jeton sonradan dustu - Wynn aslinda win'in daha degisik yazilmis hali.. Kumarhanenin adi kazanmaktan geliyor. Bunu fark edince yer cekimini kesfetmis gibi oldum saskin ben :)

Otelleri gezmek cok keyifliydi. ama bir yandan da buruk hissediyor insan, kendini cok fakir hissediyor, o his biraz gicikti. Dedigiim gibi, ben saskin saskin bakiyordum etrafima, bu insanlar bu paralari nasil kazaniyor da boyle kolay harciyor diye.. Biz makinaya 20 dolar kaptirdik diye uzulmusken :)

Neyse Las Vegas mutlaka gidilip gorulmesi gereken bir yer. Oteller cok guzel ve cok keyifli vakit gecirilebilir, hele de kumarla araniz yoksa :)

Hiç yorum yok: