Salı, Eylül 2

avrupali olmak

Bu aralar cok avrupa tarihi ve avrupa birligi ile ilgili kitaplar okuyorum.. Kendime biraz fazla abartili hedefler koysam da, 2 gunde 680 sayfalik iki kitap bitirmek gibi imkansiza yakin hedefler, en azindan yavas yavas okuma listem azaliyor...

Okudugum makalelerin biri cok ilginc.. Milattan once 4. yuzyilda yasamis Yunanli (Atinali)bilgin, Iscorates'in avrupali olmakla ilgili gorusleri bugunkinden cok farkli.. Onun icin avrupali olmak yunanli, hatta atinali olmak.

Ama bir yandan da ekliyor:
"Our city has left all other men so far behind in the field of intelligence and speech, that her pupils have become the teachers of others and she made the name of Greeks refer no more to birth but to culture, and one gives the name of Greeks to those who share our education, more than our origin" (Panegyricus, p. 50)

Dusunuyorum da, bazen kiziyorum yunanlilara kendilerini boyle medeniyetin besigi gibi gormelerinden dolayi.. Ama bu yazildiginda tarih milattan once 4. yuzyil ve de bu tek kaynak degil bu fikri anlatan.. milattan once 7. yuzyil'da yazilmis yazilar da var bu konulari isleyen.

Adamlara hak vermeden edemiyorum, diger herkes o tarihte neler yapiyordu - merak ediyorum....

Hiç yorum yok: