Pazar, Ağustos 31

Atesli Karincalar


Bizim burda bahcesi olan bilir - ates karincalari cok tehlikeli bir karinca turudur.. Bir anda ayaginizdan bacaginiza tirmanip, butun bacagi kaplayip ayni anda isirmaya baslarlar.. Ama ne isirma!


Gecen gun bahcemi sularken bir karinca yuvasi olusmus oldugunu farketim. Bu yuva epeyce buyuktu ve de ates karincasi yuvasiydi. Normal karincalarin yuvalarinda kocaman bir giris (bir delik) varken, ates karincasi yuvalari boyle kum tepelerini andiriyor, yani oyle tek bir grand entrance'lari yok. Minik minik cok sayida delikler var, kimisi toplu igne ucu kalinliginda, ve de hain karincalar burdan gizli gizli girip cikiyorlar..

Dusununce bunun sebebinin kolay fark edilmeme ve hemen yokedilmeme oldugunu saniyorum.. Daha ne kadar saklanabilicez acaba boyle gizli gizli diye hayatlarina devam ediyor hainle..

Neyse, ben bu yuvayi ciceklerimi sularken fark etmistim ve de bazi ciceklerimin karilmasini da goze alarak hortumla yerle bir ettim, etraf karinca golune donmustu.. Tabi ki bitmediklerini biliyordum, daha kalici bir cozum lazimdi - ama iste o anda elimde gerekli malzemeler yoktu..

Nerden bilecektim ki o kadar zaman bana saldirmayan ates karincalarinin intikam yemini ettiklerini!

O aksam arkadaslarim bana gelmisti. Bir ara disari ciktigimizda onlara, bakin iste yuvalari burdaydi falan diye gosterirken sevgili arkadasim Sirro, o ne ya deyiverdi.. Sonra da emel dikkat et dedi, ama cok gecti cunku ben minik bir karinca nehrinin uzerine basmistim bile. Ayni anda da hain karincalar ayagima tirmanmislar, saldiri planlarini harekete gecirmislerdi. Isirmaya basladiklarini far eder etmez hemen kuvete kostum ve de ayaklarimi yikadim. Ama iste nafile - coktan isirilmis, o pis karinca zehri de derimin altina gecmisti.

Ve de kasinti ve yanma basladi.. ama ne yanma. Buz koydum, ise yaramadi. Oyle kotu oldum ki Sirro ve Memi beni o gece misafir ettiler. Butun alerji kasinti kremlerine sahip olan sirro bana birkac krem getirdi, bir de claritin verdi ve o gece uyudum..

Sabah yine kasindim, ve de butun gun. Dun gece ise kasinmaktan dogru duzgun uyuyamadim. Bolge bolge kasiniyordum, ancak isirilan yerlerde boyle su toplamis gibi minik su topcuklari olusmustu. cok kasiyinca o topcuklar patliyor ve etrafa iltihapli bir su yayiliyordu..

Bugun gidip yeni ilaclar aldim, bol bol kartizonlu kremler, iltihap kapmasin diye baska kremler, steril sargi bezleri.. su anda ayaklarim sis ve sarili.. Cok aciyor, yaniyor ve kasiniyorlar...

Ama bunlarin hepsi gecici. Dun gece gidip ates karincasi yokedicisi aldim. Bugun de bir kasik dedigi olcu yerine butun tozu gordugum, ates karincasi oldugunu dusundugum her yere boca ettim. Bitkilere zarar vermedigini okuyunca icim rahat bol bol doktum.. Her yer beyaz bir tozla kapli.

Ve de en guzeli, en ufak bir hareket bile yok! Hadi bakalim, kolaysa bi daha isirin. ilac elimde, bekliyorum!

2 yorum:

gochemoche dedi ki...

cok gecmis olsun, tehlikeli bu pis karincalar, bende nefret ediyorum kendilerinden. bleach gebertiyormus bunlari hatta isir isirmaz isirdiklari yere pamukla bleach surun demislerdi bana. tabii o kadar aci ve kasinti icinde hic aklima gelmedi simdiye kadar
tekrar gecmis olsun

emelo dedi ki...

Sagol gogce ya, valla cok fenaydi, ama bugun daha iyiyim..

Claritin, arti kortizonlu krem arti buz ise yariyor. Dun gece bir ara oyle kotu oldum ki buz paketleri ayaklarima sarili husu icinde uyuyakaldim..

bu da gececek, napalim..