Pazar, Eylül 28

Blindness

Yine ders calismam gerekiyor ya, gereksiz isler pesindeyim tabi ki..

Ben universitedeyken Blindness diye bir kitap okumustum, tesadufen karsima cikmisti bu kitap Bilkent kutuphanesinde. Sindi eger Bilkent Kutuphanesine gitmisseniz bir seyin tesadufen karsiniza cikmasinin tamamen bir tesaduf, hem de ne bicim bir tesaduf oldugunu anlamissinizdir.. Gitmeyenler icin de soyle soyliyim, yolde lensini yere dusurup bulmak gibi bir tesaduf bu.

Neyse, kitap Jose Saramago tarafindan yazilmisti ve de Nobel edebiyat odulunu almisti. Konusu bana cok degisik gelmisti. Hatta baslarinda epey korkarak okumustum. Korluk bulasici bir hastalik olarak yayiliyordu ve de insanlar toplama kamplarinda karantinaya aliniyordu. Hikaye de bir sekilde bu hastaliga yakalanmayan, ama kocasini yalniz birakmamak icin onunla toplama kampina giden bir kadinin "gozunden" anlatiliyordu. Cok ilgincti - cunku orda gorebilen tek insan bizim bas kahramanimizdi..

Bu sonbahar film sinemalara geliyor. Gecen hafta sinemadayken fragmanini izledim ve de oh be, guzel bir film iste dedim. Tabi bas rolde Julianne Moore gibi mukemmel bir kadinin oynamasi da bu konuda etkili oldu. The Women adli o igrenc filme gitmistik ve de Meg Ryan'in kendinin nasil perisan ettigini izlemistik maalesef - gitmediyseniz daha, gitmeyin, sacma sapan bir film..

Her neyse, iste Blindness'in ilginc fragmani. Bu filmi sabirsizlikla bekliyorum.. Gerci kesin benim yeterlilik sinavimin oldugu haftasonu gelir ya, napalim :)

1 yorum:

Adsız dedi ki...

selam ben senay, gercekten super bir site, eger facebook veya twitter varsa eklemek isterim...