Cuma, Haziran 13

iki kadin...

O iki kadinin goruntulerini ben de izledim.. Cok da etkilendim aslinda, uzuldum, dusundum.. bu aralar her yerde bu konu tartisiliyor, takip ediyorum..

O iki kadin, ister severler ister sevmezler Ataturk'u.. Kendi bilecekleri sey. Benim icin cok sevilecek biri - ve bir kadin olarak su anda faydalandiklari bircok ozgurlugu onlara saglayan, baskici bir toplumu biraz daha kadin ozgurlugune yanastiran bir insan o - her seyi geciyorum, sirf bir kadin olarak bunun icin mutesekkirim ona..

O iki kadin boyle hissetmeyebilir.. Beyinleri yikanmis, cahiller, bir suru sey yaziliyor - bilmemne - hic girmicem o konulara.. Neyse ne, o iki kadin oyle hissediyordur, soylemislerdir - olabilir. Orasina diyecek bir seyim yok..

Anlamadigim, bir kadin olarak asla asla anlayamayacagim, kabul edemeyecegim sey ise Humeyni'yi seviyoruz diye gevrek gevrek konusmalari.. Sevdikleri adama bak!
Bir kadin olarak boyle bir seyi asla kabul edemiyorum.

Iran'li bir arkadasim var, burda doktora yapiyor - Iran'in ilk kadin blogger'i.. surekli blogu bloke ediliyor Iran'da, durmuyor, yeniden aciyor, yeniden yaziyor.. Kadin calismalari ve iletisim konularinda cifte doktora yapan biri bu.. O bana soruyor - Ataturk'u sevmeyip nasil Humeyni'yi seviyorlar diye.. Cevap veremiyorum. Humeyni'nin ulkesinden kacan bu kadin Ataturk'u cok seviyor.. Kendi ulkemin haline, kadinlarin sokulmaya calisildigi bu hale cok uzuluyorum..

Hiç yorum yok: