Çarşamba, Haziran 4

dis isleri...

Ben discilikte calismaya baslayali nerdeyse 2 yil oldu - ve ben daha yeni yeni dislerii yaptiriyorum..

Bir yandan ortodontik tedavi goruyorum, bir yandan disler temizleniyor, Turkiye'de goyya iyi disciler tarafindan yapilmis cakma dolgular yenileniyor, ve de.... dislerimi beyazlatacagim!!

Bizim Turkiye'deki disciler, ki kendimi kotu hissediyorum bunlari yazarken cunku hep cok iyi discilere gittim - gerek universitede profesor, gerek de ankara'da sosyetik - boyle agzina kamera sokup dolgu yaparken sana izlettirebileninden, ama gercelkten de bizim Turkiye'de bu dis isini yapamiyorlar, bilmiyorlar!

Burda dis temizletmeye gidiyorsun, disci degil - hygenist - apayri bir alan.. Hic gormedigim aletler, ultrasound'lu magic wandler, ozel bir yontemle taslari ve taretari temizleme.. Yani sanki hayartimda disim temizlenmemis - oyle hissettim kendimi. O kadar ozenli, o kadar dikkatli, hic oyle turkiye'deki gibi disleri kanirta kanirta - nerdeyse kirilacakmis gibi hissettiren turden degil yani.. Buralara gelene tavsiyem, disciye gidin alisverise degil - agziniz bayram etsin valla! Kardesim gelirse yazin onu goturucem, cocukcagiz disciden hep rahatsiz oluyor, gorsun bakalim disci nasil olur...

Bugun de disci randevum vardi. turkiye'de yapilmis dolgularii yeniledi, altlarina bakim falan yapti.. bir de sealant denilen bir sey var. boyle seffaf oje gibi, dislere suruyor ve de curume tehlikesi olan, hafif lekeler olusmus dislerin uzerini kapiyor, boylece daha fazla curumuyorlar... Bir de onu surdu dislerime.. Oooh, rahatim yani artik!

Bir de randevu aldim - dislerimi beyazlaticam.. Cok yeni cikan bir teknik varmis - boyle 2 saat falan suruyor, oyle gece mece agzina bir sey takmana, haftalarca surmesine gerek yokmus artik bu isin. Kadin 2 saatte hallederim dedi - ve de dislerim birkac ton acilacakmis.. Lekeler vardi, onlar da kaybolacak dedi.. Bakalim, 16sinda gidiyorum, artik uzun uzun anlatirim sonuclarini..

Dugunde bembeyaz dislerimle poz vericem artik! simdiden keyfim yerinde - uzun suredir yaptirmak istedigim bir seydi bu, cok heyecanliyim.

Bu yazi teze, spora ve dislerime ayirdim. disler nerdeyse bitti - ortodontik tedavimin sonuclari acayip! Tez - eh o yavas yavas toparlanacak. Spor ise son hizla devam ediyor.. Her oglen 3 mil yuruyorum, aksamlari da gym'e gidiyorum.. Tam amerikali oldum ciktim - kendime guluyorum....

Hiç yorum yok: