Salı, Mayıs 28

Kinoa ile yemek yapmak

20130527_180048_resized.jpg
Quinona - ya da bizdeki adıyla kinoa'yı epey bir aradım Ankara'da. Sonunda Migros'un organik bölümünde buldum. Minicik iğne ucu kadar top top bişey kinoa. İyice yıkayıp 1 e 2 ölçüsünde su ile haşlıyorsunuz.

Eğer House Cafe'nin yeni kinoalı salatasını denediyseniz bilirsiniz ki salatada hem yumuşak ince bulgur gibi kinoalar - hem de çıtır çıtır kinoalar var. Ben de aynı lezzeti yakalamak için 2 kaşık kinoayı haşlandıktan sonra bir tavaya aldım ve çok az zeytinyağı ile kavurdum. Hem renkleri koyulaştı hem de daha çıtır çıtır oldular.


Domates, salatalık ve beyaz peyniri küp küp doğradım bu haşlanma ve kavrulma işlemi sırasında. Bir de limon suyu, nar ekşisi, zeytinyağı ve biraz pul biberi karıştırdım. Haşlanan kinoların üzerine bu sosu döktüm. Kavrulmuş kinoaları da ekledim. En son da beyaz peynir, domates ve salatalığı ekleyip yedim. Evde taze nane yoktu - olsa o da harika yakışırdı.

Bir sonraki sefere de meksika fasülyesi, avakado, keçi peyniri ve azıcık taze soğan ile denemeyi düşünüyorum.. Yerken bir yandan da düşündüm.. Acaba yemekteyiz programında biri kinoalı akdeniz salatası yazsa menüye neler neler olur diye.. İçimden kıs kıs güldüm :)

Ah Bodrum ah - seni düşünmek beni bu hallere düşürdü...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

son 3 postun fotoğrafları görünmüyor...