Pazartesi, Mayıs 18

haftanin sozu

Yeni bir haftaya girdik. Turkan Saylan'in sabaha karsi oldugunu öğrendim. Sabah ilk duydugum sey bu oldu. Ilk soyledigim sey da, Allah rahmet eylesin.. Harika isler yapmis, kendini topluma adamis bir insandi o, cok degerliydi. Hastaligi cok uzucuydu, ama yasama sevinci, bagliligi cok etkileyiciydi. Onun gibi insanlara cok ihtiyacimiz var artik, kaybettigimiz icin cok uzgunum.

Beni icin zor bir hafta bu, gitmeden onceki son hafta, hocama tezin bitmis halini gondermem gereken hafta, analizleri yapmam gereken - keni yorumumu en cok katmam gereken hafta.. Haydi hayirlisi.

Bu kadar cok isimin arasinda bile kitap okumadan diramiyorum. Gecen hafta Ahmet Inam'in Ask Uzerine Denemeler'ini okudum. Yani oyle cok etkileyici bir kitap degildi, alip okuyun demem. Ben de kutuphanede gorup adindan dolayi merak etmistim.

Cok etkileyici bir kitap olmasa da icinden bir paragraf hosuma gitti. Ahmet Inam sevgili olmanin gununmuzdeki kirmizi gul, kalpler ve ayilar, askitom mucuk mucuk halinden fena halde tiksinmis. Ona gore sevgililik daha agir, daha zor bir sey. Cetrefilli bir yolculuk.

"Beni hancerleyen o zalime, neden hala yar diyorum? Iste ask bu sorudadir. Sevgili sizin aletiniz, koleniz, zevk araciniz, toplumsal ve/ya ruhsal konumuzunu yukselten koleniz degildir. Otekidir o. Pusttur. Vur kac yapabilen arkactir. Dengesiz bir sarkactir" (s. 61)

Dengesiz bir sarkac... Insani cok guzel anlatan bir soz bence.

Hiç yorum yok: