Pazar, Şubat 24

yaaa ben niye mucver yapamiyorum ...

Mucver benim en sevdigim yiyeceklerden biri - sicak sicak olsun - 2 gun buzdolabinda bekleyip sogumus olsun - hic farketmez.. Bayila bayila, yaninda yogurtla yerim..

Annemle ankara'da bir kere mucver denemesi yapmistim ve de gayet basarili gitmisti.. bu pazar gunu oglen yapayim dedigimde ise yolunda gitmeyen bir seyler oldu - ve ben simdi (galibe) cig - ya da daha olumlu yaklasacak olursak az pismis- bir mucver (gibi bir sey) yemekteyim...

Mucver konusunda aslinda cok iddiali basladim.. 2 kabak ve bir patatesten yapayim dedim - oyle cok guzel oluyor.. Yesil soganlari ve dereotunu minik minik dogradim, her sey hazir.. Yumurtayi kirdim, tuzunu biberini ekleyip karistirdim - biraz da kabartme tozu - tamam..

Kizarta yagim yoktu - ve de zaten kizartma yemek istemiyorum genelde - firin tepsisine yagli kagit koydum ve mucver toplarini da ozerine dizdim.. Hatta o kadar iddaliydim ki bazilarinin uzerine sari peynir bile koydum - eriyip tat versin diye.. Yani su yaraticiliga bakar misiniz!

Ancak benim firinda mucver planim pek olmadi.. Pismediler, sonra alip tavada yapayim dedim, cok az yag ile, olmadilar, birazini yaktim - falan derken su anda boyle garip, yesil gibi, hafif yanik bir sey yiyorum.. tadi da mucveri andiriyor - ama tabi dokudan dolayi ayni tadi vermiyor..

Uff, nerde hata yaptim ben :(
Bir daha kizartma yagi alip kizartmeyi denicem - firinda mucvere son!

4 yorum:

Neviş dedi ki...

Emel Abla, un koydun da buraya mı yazmadın yoksa koymadın mı???

emelo dedi ki...

Ay Neva, simdi yorumunu gorunce aklima geldi un.. koymadim :)
Evde un da yoktu gerci, istesem de koyamazdim - unu pek kullanmadigim icin pek boceklendiriyorum cunku - ama tabi komsudan falan isteyebilirdim.. bir dahaki denememde un da koyucam - bakalim o zaman nasil olacak..

Iyi hatirlattin valla.

Adsız dedi ki...

:)
Sevgili Emel, birde bu tarifi dene! Bende cok yapiyorum kabak mucveri bu aralar...
1 lb zucchini, grated (let it sit and then squeeze out all its juice)
1/2 cup chopped scallions
1/2 cup feta cheese, crumbled
1/2 cup chopped parsely and dill (more dill the better)
2/3 cup flour
2 eggs (usually its 1 1/2 spoon of flour per egg)
salt and pepper to taste

Biliyorum kizartma yapmak istememissin ama cok az yagda -soyle .5 cm kadar derinlikte bile oluyor..

Selamlar...
Ebru (Portland)

emelo dedi ki...

Ebrucum, bu kolay gorunen tarif icin cok tesekkurler.. Evde un yok, ama un ve diger malzemeleri aldigim anda daha basarili bir mucver denemesi yasicam sanirim!

Hatta belki resmini bile ceker koyarim :)