Cuma, Ekim 5

yeme aliskanliklari

Acayip aliskanlik insaniyim - bir seye takip bikana kadar devam diyorum: ayakkabi olsun, canta olsun, hirka olsun, yediklerim olsun..

Her gittigim yerde yedigim birkac sey vardir, yeni seyler pek denemem - ancak yeni bir yere gidersem.. Her gittigimde ayni seyi yerim bildigim yerlerde - ankara insani olmanin getirdigi bir karakter ozelligi bu.. gidilen yerler bellidir, yenilen seyler bellidir, bir dongu halinde yasanir gidilir..

Gecen hafta da evde belirli bir menuye takmistim. Mantarli yogurt, bir de ustunde sari peynir eritilmis ekmek (babanemin yazin bize oglenleri hazirladigi o super yiyecek, her yiyisimde cesmede evin balkonunda oturdugum, denizi gordugum, o deniz kokan ruzgari suratimda hissettigim anlar aklima geliyor, ah cesme ah..), sabahlari bir bardak sut..

Bu aralar da favorilerim zeytin ezmesi - ustune limon sikip ekmege surulmus halde, haslanmis misir (tabiki ustune tuz serpilmis halde - tatli misir bile olsa), bol bol edemame, sinirsizca tursu - karisik ve de salatalik (berrak marka olacak, salatalik ve de lahana favorilerim), bir de nescafe.. Normalde kahve icmeyen bir insan oldugumdan, simdi alistim ve de icmeyince canim istiyor.. Fazla tursu yemekten dolayi da cildim isyan etmeye baslamis bir halde, ama olsun - kimse tursu sevdam ile arama giremez..

Acayip bir aliskanlik insani oldugumu soylemis miydim?..

Hiç yorum yok: