Salı, Aralık 19

macerali vize..

evde yatmak uzereyim, ama bir urlu yatamiyorum.. Oda paylasmak berbat bir seymis - kendi evimi, kendi odami ozledim.. Ya insan 1 yil sonra evine gelip bir de oda paylasinca, hele de bu paylasma konusunda isteksizse, cok keyifsiz ouyor. Yav uyicam uyiyamiyorum, gicik oluyorum.. Neyse, ben de o arada blog yazayim dedim.

Bugun vize maceram ilginc oldu.. Ben sira numaramla falan gittim. Onumden konusan 3 kisiye de vize verilmedi. Biri babam ciftci diyince nasil odeyecesin diye sordular.. kem kum cevap yok hadi baska zmana dediler. Oburu hangi okula gidecegini soyleyemedi, bir sonraki de okulunun ne zaman bitecegine maybe falan deyince hadi yallah - ne zaman bitirecegini ogren de gel dediler..

Sonra sira bana geldi. Yani benim her seyim hazir, kendime guvenim tam: gittim gisenin basina. NE zaman bitecek isin dedi, 3 yila planliyorum dedim. tamam dedi, vizenizi yollicaz, su ups parasini odeyin bir. Tamam dedim, odedim parayi.. Bir de tanidiklara hava attim, ne kolay oldu, ne banka makbuzu, e isverenden mektp, ne de son gun aldigim transcriptleri sordular diye..

Sen misin oyle diyen.. herhade vize alamayan birinin ahi tuttu, ben alamazsam kimse alamasin diye, arardilar. Yok siz sevis sisteminde aktif ogrenci degilsiniz... Hayda.. nasil olur, dersleri ekledim gelecek doneme hazirim.

Uzun bir telefon trafiginden sonra okulun international office'ine ulastim. master degil, doktora I-20'nize baksinlar dediler. Soyledim buyukelcilikteki zeki kisiye. Kendisine de anlatim. bak ben once master yaptim, sonra da doktoraya deam ediyorum diye.. Kadin, siz simdi master yapiyorsunuz - ondan once ne yaptiniz dediginde anlamaliydim; ama iste anlar sandim. bana o kadar zor gelmedi bunlarin sirasi. Master once doktora sonra..

Ama kadin anlamamis.. neyse, okul bir de egitici email cekti. Benim vizeyi verdiler.. yani daha elime ulasmadi; ama iste verdik dediler.. bakalim gorucez..

Bu da boyle oldu iste.. neredeyse donemiyordum diyorum, iyi dileklerim ve nazar boncuklariyla bitiriyorum..

2 yorum:

moveable blog dedi ki...

I can't read Turkish, but as far as I can tell, this post is not about cats. Thumbs down. I give it no stars. ;-)

YOK Kİ dedi ki...

kafana takma bir seyi, orada olmanin tadini cikar derim :)

bence vize basvurularinda sandigimizdan cok arastiriyorlar bizi. hayati boyunca Turkiye-ABD arasi mekik dokumus birine vize vermemezlik etmezler herhalde.
hadi gecmis olsun.

bu arada tasindim Emelcigim, dun gece yeni evimde uyudum. yazarim bir kac detay kendi sayfamda.
opuyorum
:)