Pazartesi, Aralık 4

guzelligin sirri

Guzelligin sirrini cozmek cok zor - cunku herkese gore degisir neyin guzel neyin cirkin oldugu. Mesela ben parlak seyleri cok guzel buluyorum, ama herkes oyle bulmayabilir - anliyorum :)

Neyse, bugun ilginc bir sey okudum. Insan bildigi, alisik oldugu seyleri daha guzel buluyormus
University of California, San Diego'da kagit uzerine yerlestirilmis nokta desenleri kullanilarak yapilan bir arastirmaya gore insanlarin en begendikleri desenler ilk gorup begendikleri desene yakin olanlarmis. Yani bildigimiz asina oldugumuz seyleri guzel buluyoruz. Mesela ben o dapdaracik kotlari hic sevmemistim ilk piyasada gorunmeye basladiklarinda. Sonra gozum mu alisti nedir - gayet guzel gelmeye basladilar. Bir tane aldim, topuklu ayakkabiyla cok guzel oluyor falan diye dusunurken - hoop - Kate Moss bol pantolonlarla etrafta dolasmaya basladi bile..

Kate Moss'iun bunu yapmasi demek bahara bol pantalonlar moda olacak demek - cunku dar pantalonlari da o kadin moda yapmisti.. Neyse canim, bol pantolana da alisiriz. Biraz gorelim bakalim etrafta.

Bir de soyle ilginc sonuclar bulmuslar:
Attractiveness goes up when the time it takes to think about it goes down.
Our tendency to like what we know could be linked to the concept of evolutionary sexual selection. We subconsciously may think that people who stray from the prototype aren't fit to be mates.

Insana sevdigi guzel gelir. Eee, biz bunu biliyoruz..

Hiç yorum yok: