Çarşamba, Nisan 10

Erzurum güncesi

Geçen hafta sevgilimle 1 günlük gittik Erzurum'a. Ben daha önce de gittiğim için sevgilime eşlik etmek istedim. Çok da iyi etmişim - uzun zamandır tüm günü birlikte geçirememiştik - çok iyi oldu. Erzurum güzel bir şehir. Tarih dolu bir şehir. Gidince görülecek çok yer var.

Erzurum'da şehir merkezindeki herhangi bir sokağın görüntüsü böyle.. Yılacak çok iş var - insan ülkenin farklı yerlerini gezdikçe bunu iyice anlıyor. 

Bu sefer görüleckleri değil de yenilecekleri yazayım istedim. Erzurum'un iki şeyi çok ünlü: çağ kebabı ve kadayıf dolması. Tatlı ile aram olmadığından ve yiyeceklerde maalesef yumurta kokusunu heen aldığımdan kadayıf dolması pek bana göre deil. Ancak çağ kebabına asla hayır diyemem.. Ankara'da Kale'nin orda yiyoruz biz- güzel oluyor. Hatta sanki Erzurumdakinden bile daha güzel oluyor diyebilirim..

Neyse.. konu dağıldı. Erzurum'a gidip cağ kebabı uemeden dönmek olmaz. Birkaç bilindik yer var. Biri Hocanın yeri, biri Gel Gör, biri de Koç. Bu sefer gidip Koç'ta yedik. Tavsiye ederim, güzeldi..

Ancak cağ kebabının da dışında Erzurum'da bir Güzelyurt lokantası var ki - Ankara'nın eski Gar lokantası havasında Hem şık bir yer, he de gastronomik olarak bir şölen. Yolu ordan geçenlere mutlaka tavsiye ederim.

Sağdaki erzurum mezesi - içinde yarma ve tarhun otu var sanırım. Çok lezzetliydi. 

Bu da Frenk kebabı. Turşu ile yapılıyor. Sanırım hayatımın yemeğini bulmuş olabilirim: et ve turşu. 

Erzurumun ünlü takıcılar çarşısı. Üzülerek yazıyorum ki insan orayı gezerken hiçbir şey onu çarpmıyor. Her şey sanki Çin'de fason üretlmiş hissi yaratıyor. Oysa ki o yöreye özgü bir şekilde işleseler taşları, şu 'modern' görünme derdinden kurtulabilseler alacak bir çok şey olabilir orda. Maaalesef. Geen gidişimde bir takı almıştım, ama bu sefer öylesine bile olsa bir şey almak gelmedi içimden..

İşte böyle.. Bu aralar deli gibi bir spor temposundayım. Spor yaptıkça klo alıyorum işin komik yanı. Vücudumda kasa dönme hayalleri kuran amma da çok yağ varmış - inanamıyorum.. Sporun etkileri fark edilmeye başladı. Keyfim yerinde.. 

Okulun 10. haftası bitti. Donem 14 hafta zaten nerdeyse. O yüzden 3 hafta kalmış gibi.. E bir hafta da tatil - 22 23 nisandan dolay. Yani nerdeyse 2 hafta kalmış.. Bodrum'a gitmemize 2 hafta kalmış.. Yaz geliyor.. İçimde mutluluk kuşları uçuyor...

Hiç yorum yok: