Salı, Mart 22

ara sıra

Ara sıra yazabiliyorum artık. gezmekten, tozmaktan, çalışmaktan, spordan falan zaman kalmıyor. bütün gün bilgisayar başından kalkıp bir de evde bişeyler yapmak içimden gelmiyor - ekrana bile bakamıyorum..

Neyse, geçenlerde portakallı bir şekerleme yaptım ve herkesin çok hoşuna gitti. işte resimli tarifi. Portakal kabuklarını biriktirdim, 20 kere falan suyunu değiştirerek haşladım. İnce şeritler halinde kestim, yuvarlayıp kürdanla tutturdum, fırın tepsisine dizdim.

Reçel yapar gibi şekerle pişirebilirsiniz bunu aslında, ama ben üzerine pekmez ve bal karışımı sürüp sağlıklı bir yaklaşımı tercih ettim.
Fırında 20 dakika falan piştiler. Sonra çıkartıp soğuttum. Bir yanda benmari usulu bitter çikolata erittim. Portakalları bu erişimiş çikolataya batırdım. Buzdolabında dondurdum - harika oldu! Herkes afiyetle yedi.. Portakal kabuklarını çöpe atmaya inanılmaz bir alternatif.

Meloş hanımın resimleri için istekler geliyordu. sonunda dün gece annemlerde kaldığımda resimlerini çektim tipsiz hanımefendinin! aman ne asık suratlı, ne maymun bir şey görseniz inanamazsınız.. Ama annemlerde yaşasa bile her zaman benim sadık yarim kendisi. Ben onu yerim!

Hiç yorum yok: