Pazartesi, Mart 1

Arabada 13 saat gecirilen, ama Istanbul'a gidilen pazar gunu

Bu haftasonu sevgili arkadasım Zeyno ve sevgili esi Ali Bey ve onların iki arkadasının pesine takılıp gunubirliğine Istanbul'a gittim. Sabah 6 gibi yola cıktık ve 11'de anneannemin evindeydim ben. Onlar Motorsiklet Fuarı'nı gezdiler, ben de o 3 saat boyunca anneannem, dayılarım, buyuk teyzem ve kuzenler ile vakit gecirdim. Cok guzel bir 3 saat oldu hepimiz icin. Anneanneme de iyi bir moral oldu sanırım. Resimdeki Sapanca'da cay icmek icin durdugumuz mola yerindeki yorum cadırının tavanı.

Sonrasında bulusup Bağdat Caddesin'ndeki Buyuk Klüp'ün tam karsisinda bulunuan, benim adını bile ilk defa duydugum J-Burger'de hızlı bir hamburger yedik.. Sırları kullandıkları degisik sos. Boyle sarı renkli, hafif tatlı, saydam mayonezi andıran bir sey. Fena degildi. Her zaman ıslak hamburger tercihimdir! Resimdeki iste o onlara ozel sos. Cok ic acıcı gozukmediginin farkındayım, ama tadı guzeldi.

Istanbul'a gelip de o mu yenir demeyin hic - cok az vaktimiz vardı, bir an once karsıya gecmemiz gerekiyordu pazar trafigine takılmamak icin ve yapacak baska islerimizi de halledip bir an once donus yoluna cıkmak istedik. Abant'taki Yurdaer adlı, yine ilk defa duydugum otel/lokanta'da Osmanlı yemekleri yeme planımız vardı aksam yemegi icin.

Yurdaer'de vişneli yaprak sarması, yufka arasında nohutlu pilavlı ve pekmez soslu kaz eti, hunkar begendi, tulum penirli-cevizli erişte, ve de pekmez ile pişirilmis kabak tatlısı, karanfilli tursu gibi cok lezzetli ve bazılarını ilk defa tattıgım yiyecekler yedik. Hatta hayatımda ilk defa kızılcık serbeti ictim. (Kesinlikle kan kusmaktan daha iyi oldugunu soyleyebilirim)Tatlı, ama arkadan eksi eksi bit tadı olan super bir seymis - bir yerde gorurseniz mutlaka deneyin.. Resimdeki kabak tatlısının silinip supurulmus hali!

Araba yolculugu guzeldi. Arkada 3 kisi otursak da benim yuzumden, sabah yolculugunu uyuyarak, gece donuste ise bol bol sohbet edip kelime oyunları oynayarak geldik. Aklımda kalan kilit kelimeler var arastıracagım: komagene uygarlıgı - nemrut dagındaki heykelleri yapan uygarlıkmıs (ama daha arastırmadım), bir de üveyik'ti sanırım adı - martıdan kucuk, kumrudan buyuk, kiremit rengine yakın bir kus turu. bu hafta icinde isten vakit buldukca bu konulardan bahsedecegim sizlere..

Aksam pilates var. 4. dersim olacak. Her ders farklı hareketler yaptıgımız icin her dersten sonra farklı yerlerim agrıyor. Ama cok iyi hissediyorum bir yandan. Hatta bu aksam da ayrı bir heyecanlıyım cunku Zeyno'da geliyor benimle bundan sonra! Kendisine burdan selamlarımı gonderip opuyorum..

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Hosgeldin guzelim, hizli ve bol yemekli bir gun olmus anlasilan. ben de yolda sayilirim artik.