Çarşamba, Mart 18

ALDE Seminar - Gender Equality in Turkey and the EU


Bugun Bruklsel'de hava muhtesemdi. Gittigim seminerde de bol bol hava konusuldu. Seminer biraz fos cikti acikcasi.. Arzuhan Dogan Yalcindag gelememis, onun yerine gelecek olan Umit Boyner de.. Biraz hayal kirikligi oldu o yuzden, ama napalim..

Olli Rehn ilk konusmaciydi. Inanilmaz bir sey. Adamin ingilizcesi o kadar berbat ki onun konusmalari icin Ingilizce cevirmen lazim resmen, onla ugrasan burokrat ve politikacilara Allah sabir versin diyorum. Dedigi tek ilginc sey kizlarin okula gitmesi hem cinsiyet esitligi hem de fakirlikle savasma konusunda en onemli silah. Bu onceden halamla da konustugumuz bir seydi aslinda, kizlarina okula gondermeyen bir millet insan gucunun yarisini cope atiyor demektir. E zaten kizlarini okula gonderen ve gondermeyen milletler arasindaki farklar da gayet bariz - irdelemeye bile gerek duymuyorum. Durmak yok, yola devam politikalari, 3 cocuk israrlariyle bir ulkenin kalkinabilecegini sanmiyorum. Hepimize de gecmis olsun simdiden.


Ankara Universitesinden Dr. Selma Acuner super bir kadindi. Tam bir aktivist! bayildim.. Turkiye'de once kafa yapisinin degismesi lazim diyen dusunceyi elestirdi bol bol. Kafa yapisinin degismesini bekleyemeyiz cunku bu cok yavas diye isyan etti. O da benim gibi dusunuyor, asil yapilmasi gereken sey yasal degisiklikler ve uygulamalar. Sen mecburi yap aday listelerinin ilk 3une bir kadin aday koymayi, gorelim bakalim kadin vekil sayisi birden nasil artiyor.. Oyle kafa yapisinin degismesini beklersek bu kafalarla daha cok bekleriz.

AKP'den Munevver Helun Firat isimli biri katilmisti panele. Bos bos konustu kendisi valla.. Bizim 1.2 million kadin uyemiz var dedi. Yerel secimlerdeki aday sayisina bakildiginda AKP'den kadin aday sadece 18. Onlardan sonraki ilk partinin kadin aday sayisi ise 46. 60 uzeri kadin adayi olan partiler bile var Turkiye'de.. Munevver hanim'a sormak istedim, bu 1.2 milyon kadin uyeden topu topu 18 kisi mi cikarabildi AKP... Tam bir kukla gibiydi kendisi. Icinde oldugu partiyi boyle sorgusuz sualsiz savunan insanlar hic de inandirici ve guven verisi degil. Onun bir kadin politikaci olarak "change agent" olmasi, degisimi desteklemesi lazim. Yoksa guzel guzel oturup, siritip kuklalik yapmayi herkes becerir yani..

Bir de CHP temsilcisi Kader Sevinc adli genc bir kadin vardi panelde. Biraz antipatik bir yapisi vardi ama cok guzel konustu. Hukumeti elestirdi bol bol, AKP'li temsilcinin gozunun icine baka baka ve dalga gece gece.. Soyledigi guzel bir sey ise turkiye'de iyi orneklere ihtiyacimiz olduguydu. Oysaki su anki politikaci esleri genelde cok genc yasta evlenmis, herhangi bir is hayatlari olmayan ev hanimlari. E kilavuzu karga olanin dememisler bosuna...

Panel bu kadardi valla. Tartisilabilecek, konusulacak o kadar konu varken yine AKP-CHP ekseninden cikamadik... Neyse, bir dahaki sefere artik..

Bir de bugun ilk defa gercekten buyudugumu hissettim. Bugun Gulten hanim geldi bizim eve, temizlige. Ben ne zaman buyudum, evlendim de evime temizlige biri geliyor diye kendime yabancilastim bir anda.. Gulten hanim buraya sonradan tasinan Turklerden. ilk cocugu lise mezunuymus tasindiklarinda. Fransizcayi temizlige gittigi yerlerde ogrenmis biraz, ders alacak vaktim olmadi dedi, calismaktan tabi. Kedileri cok severmis ama bizim Melosh biraz korktu ondan, elektrik supurgesi yuzunden tabi. Gulten Hanim melosh yanindan kacinca "beni yabancisidi herhalde" dedi, ders calisiyordum o sirada ben, bir kenara not ettim o cumleyi. Yabancisimak kelimesi cok hosuma gitti, adalet agaoglu olsa kesin not eder bir yerde kullanirdi...


Bu resimdeki de donuste metroyu beklerken gordugum bir adam ve basibos kopegi. Sonradan poz verdi adam, ama ben hizli davrandigim icin dogal halini yakaladim:)

Hiç yorum yok: