Çarşamba, Ağustos 15

kaya tirmanisi

Dun aksam rock gym'e gittik. Ben daha once de gitmistim, ama yukseklik korkumdan dolayi en tepelere cikamamistim.. Gercekten insani zorlayan bir aktivite kaya tirmanisi, insanin vucudunu maymun gibi kullanmasi gerekiyor resmen. Bu gidisimde tepelere falan ciktim ama sonlarina dogru iyice yoruldum.. Kollarimla kendimi cekmekte zorlandim.. Artik bir dahaki gidiste birz daha ilerletmek gerekecek.

Kaya tirmanmanin ana fikri bu. Ya da ben oyle oldugunu dusunuyorum.. Insanlar yillardir ayni rock gym'e gelip butun parkurlari tamamlamaya calisiyorlar. Kolaydan baslayip iyice zorlasan cok cesitli parkur var. Bir hafta 3 metre ciktiysan obur hafta en azindan biiraz daha yuksege cikmaya calisiyorsun. Boylece de ilerliyorsun.. Sabir ve guc isteyen bir spor kaya tirmanisi, butun vucudunu kullanman gerekiyor.

Rock gym'in en kotu yani da koku. Iceri girdiginde kesik bir ayak ve ter kokusu aliyorsun. Sonradan koku falan alamamaya basliyorsun ama yaninda biri ayakkabilarini falan cikarmissa koku yeniden insani etkiliyor.. ama eger kafayi tirmanmaya takmissan koku falan seni etkilemiyor.

Ben newsweek'de bir yazi okumustum ucakta gelirken, oyle dikkatsiz okumusum ki yazidaki rock gym'in amerikada bir yerlerde oldugunu dusunuyordum ve de dun anlattim birlikte tirmandigimiz insanlara. Yanlis biliyormusum. Internette kisa bir arastirma sonucunda gercekler ortaya cikti. Bu benim tasarim rock gym Japonyadaymis. Illoiha adli bir spor merkezindeymis ve nendo adli bir tasarim sirketinin dahiyane fikriymis! Nerde bizim Gainesville'de boyle rock gym :)

Bakiniz:
www.wallpaper.com/beauty/tokyo-gym-by-nendo/1596

bir de baska bir web sitesinde daha bilgi buldum:
www.dezeen.com/2007/08/02/illoiha-omotesando-climbing-wall-by-nendo/

(bu arada ben niye link koyamiyorum ya bu bloga - 5. denemem bu! Hmmm..)



Tabi ya, boyle rock gym yapmak baska kimin aklina gelir :) Aslan Japonlar, di mi gogce? *

Hiç yorum yok: