Cumartesi, Ağustos 11

Gainesville'in yollari tasli

Aslinda tasli masli degil Gainesville'in yollari, olsa olsa kumlu olur.. Ama ne olursa olsun kesinlikle cok uzun.. Oyle garip bir sey ki, turkiye'ye giderken yol cok kisa geliyor bana, ama geri donus hic bitmeyecek bir eziyete donusuyor.. ayaklari geri gittiginden olsa gerek insanin.. Gerci evimi ozlemisim, bahcemle ugrasmayi, burdaki dostlari falan.. Gerci benle saklambac oynar gibi, benim geldigim gun Turkiye'ye gitti iki tanesi ya, hadi neyse - biraz da biz yol gozlicez artik..

Yolda Elif Safak'in Baba ve Pic'ini okudum... Oyle guzel bir kitapti ki, okumaya doyamadim, valla 3-4 saatte bitirdim kitabi.. eve geldigimde son 20 sayfasi kalmisti, gozlerim kapana kapana kendimi zorladim ve bitirdim yatmadan once.. Obsesif karakterimiin kendini gosterdigi en vahim noktalardan biri de bu - kitaplari bir okuyusta bitirme obsesyonu.. Bir ara gunde 2 kitap bitiriyordum, sevgilim tezini yazarken.. o yaziyor, ben okuyordum.. ama her obsesyon gibi bu okuma maratonu yorgun dusurdu beni ve 1 yildir ders kitaplari ve bloglar disinda bir sey okumadim, bakalim bu yil nasil gececek..

Neyse, kitap o kadar guzel, anlatimlari o kadar guzeldi ki kitabi okudugum sure boyunce ve hele de bitirdikten sonra bir huzun kapladi icimi: ben niye yazmadim bunu diye.. Hayatta cok severek okudugum kitaplar vardir, ama bu baskaydi.. Bu yazmis olmayi isteyerek okudugum bir kitapti. Elif Safak harika bir yazar, kendisine hayranligimi burdan itiraf etmek istiyorum.. Kitaba isledigi tarih, farkli gorusleri karakterlere boylesine oturtmasi, turk tarihinin bir bolumunu bir aile oykusune cevirmesi, adetlerimizi, yemeklerimizi, kulturumuzu bu kadar guzel islemesi.. Daha cok yaz Elif Safak, daha cok yaz ki biz de bitecek korkusu olmadan doya doya okuyalim!

Artik beni evde yapilmasi gereken isler bekliyor.. ankaradaki susuzluk nedeniyle yikayamadigim kirli camasirlarimi yikamam lazim, bahcemde birikmis otleri yolmam lazim, evi temizlemem lazim, hayatta bana en zor gelen sey olan bavulumu bosaltma isine girismem lazim.. Falan filan..

Tek dilegim var, su gunler cabuk gecsin..

1 yorum:

gochemoche dedi ki...

gainesville bol su var seker, simsek filan cakarken tv ve bilgisayari filan fisten cek oki? persembe gunu essekler gibi yagdi be simsekler cakti.
gainesville sana emanet artik, bende turkiyeden kitap alicam. turkce kitabim yok, canim bisiler okumak istiyor.
kendine iyi bak
muah