Pazartesi, Eylül 25

durum degerlendirmesi

guzel bir haftasonu gecirdikten sonra ise gelmek zor geliyor biraz. Ama iste butun pazartesilerin kaderi bu - sevilmeyen gun olmak. bugun patronumla haftasonlarinin 3 gune uzatilmasi gerektigini savunan bir konusma yaptik. En azindan sadece ben degilim sikayetci olan..

Okul hala yogun geciyor, ama isler biraz duzene girmeye basladi. hatta yavas yavas gerinden kosmayi birakip onden takip edebilmeye bile basladim. paperlar, odevler, quizler derken donemin yarisina yaklastik nerdeyse. Turkiye'ye gidince yapacagim seyleri bile dusunmeye basladim, gerci daha ona 2,5 ay falan var ama olsun..

Bugune onemli bir odevim vardi. sorularin geneli kolaydi, ama iki tanesi epey zordu. Hatta biri yuzunden nerdeyse hicbir sey ogrenemedigimi falan dusunmeye baslayacaktim. Kuhn ve Popper'in farki. Bu iki onemli insani bilmiyorsaniz bu sorunu dusunmenize bile gerek yok demektir - ki ne mutlu size. Ogrenmenizin size cok bir sey katacagini dusunmuyorum. Hatta Induction-deduction farkini da bilmiyorsaniz Kuhn ve Popper'a hayatiniz boyunca ihtiyac duymayacaksiniz buyuk ihtimalle...

Ama benim o sorunun cevabini bulmam gerekiyordu ve algida secicilige cok onceden baslamistim. Carsamba aksami Farmer's market'ta yanimizdaki masada oturan kizlarin bile bu konudan bahsetmeye baslamasi benim uykusuz gecelerimi iyice uzatti. Hatta hocaya ben sorunun cevabinin su oldugunu dusunuyorum, ne dersiniz - yoksa umutsuz bir vakamiyim diye cevabi kisaca ozetleyen bir email bile yaptim tam bir ineklik ornegi gostererek. Umutsuzluga kapilmistim, napiyim :) hocadan da sorunun ozunu anlamissin - bu cevap iyi diye bir cevap gemisti, ama bana yetmemisti. Yani neydi gercekten Kuhn ve Popper'in farki, neydi bu iki yasli basli adamin derdi.. bu soru beni uyutmuyordu.
Dun gece gecenin bir yarisi yataktan kalkip soruyu cevapladim ve hocaya gonderdim. ve de sonrasinda uyuya kaldim.

bakalim, kac alicam - gorucez.. Hala not kaygisi duyuyor olmak beni gicik ediyor, ama napiyim.. notlari alana kadar boyle biraz huzursuz gececek gibi gunler. Insan ne kadar buyuse de ilkokuldan kalan aliskanliklari gitmiyor :)

Hiç yorum yok: