Çarşamba, Ocak 23

1Q84 - Haruki Murakami

Uzun süredir kütüphanemde bekleyen kitabı tatilin hevesiyle elime aldım. Aslında hevesle elime aldım biraz yanluş oldu: 1. kitap 1256 ayfa ve maalesef kalın ciltli. Kitabı okurken karnıma yaslıyorum ve bir süre sonra karnım ağrıyor.. 2. Murakami Japon ve Japon'yada geçen olayları anlatan bir yazar. Ve de ne yaan söyleyeyim anlattığı şeylerde hiç gerilim olmasa bile o kültür genel olarak beni geriyor, huzursuz ediyor.. ama yine de nerdeyse tüm kitaplarını okudum.. Japnyayı da çok merak ediyorum..

Kitapta anlatılan hikayeden burada bahsetmeyeceğim. Ancan bir cümle var ki kitapta sıkça tekrar ediliyor, ve sanırım hayata ve sağduyuya dair derin şeyler ifade eden bir cümle bu:

"Açıklanmadığı zaman anlamıyor olman, ne kadar açıklanırsa açıklansın anlamayacağın anlamına gelir." (Murakami, s. 568)

E zaten anlayana sivrisinek saz, anlamayana da davul zurna az...

Hiç yorum yok: