Pazartesi, Şubat 14

kitaplar

Bu aralar kendimi okumaya kaptırmış durumdayım. Sürekli evde birikmiş gazetelerin kitap eklerini karıştırıp kendime yeni okuma listeleri hazırlıyorum.. Kitaplar alınıp okundukça yenileri geliyor.

Geçen hafta Patti Smith'in Çoluk Çocuk kitabını bitirdim. 70ler boyunca sanat dünyasına girme çabalarını anlatıyordu kitap enteresan bir sevgili/arkadaş/kardeş ilişkileri ağıyla birbirine bağlanmış iki inasanın.

Şimdi Orhan Pamuk'un Manzaralar'ını okuyorum zevkle. Orhan Pamuk romanlarında uzuuuuunnnn cümleleri ile beni çok yoruyor, ama İstanbul ve bu kitap gibi anı/otobiografik kitaplarına bayılıyorum..

Anı/otobiografi deyine - çok okunanlar listesinde görüyordum Ayşe Kulin'in Hayal ve Hüzün kitaplarını ama hiç ilgimi çekmiyorlardı - taa ki dün kitapçıda birinde 1941-1964 öbüründe de 1964-1983 yılları arasında Kulin'in kendi hayatını anlatarak Türkiye tarihini incelediğini fark edene kadar. Hemen onları da alıp ekledim okuma listeme.

Elif Şafak'ın Firarperest'i Orhan Pamuk'tan sonra okunmak üzere sırasını beklemekte.

Konuşmayan Tavuskuşu Camio adlı bir kitap aldım. Yazarın adını hatırlayamıyorum şimdi. Ama kitap hakkında güzel şeyler okudum kitap eklerinde ve merak ediyorum epey

Nedim Gürsel'in Nazım Hikmet'in hayatından bir kesit anlattağı Melek, Şeytan ve Komünist kitabını babama verdim, o okuduktan sonra ben başlayacağım.

Gazeteci olarak sevmediğim ama yazar olarak aşık olduğum Kürşat Başar'ın Kış İkindisinin Vaktinde (galiba adı buydu) kitabını hiç görmemişim ben - hatta nasıl atlamışım diye baya bir şaşırdım. Başucumda Müzik hayatta en sevdiğim kitaplardan biri - onun kadar güzel olmasa da denemeye değer deyip attım çantaya.

Başka birçok kitap var okuma listemde. Okudukça listem azalacağına artıyor. Epeydir böyle günde 1 kitap biterecek şekilde kitap okuyamıyordum, çok özlemişim bu iştahlı tempoyu.

Hiç yorum yok: