Salı, Ekim 5

Van'dan kareler

Van çok güzel bir yer. Gölün etrafı yeşil, ama onun dışında genel olarak kurak. Sokaklarda genelde erkeklerboş boş dolanıyor ve yabancı olduğunu hissettikleri kadınları gözleri ile epey rahatsız edebiliyorlar. Oralı kadınların böyle bir sıkıntısı olduğunu hiç sanmıyorum.

Van kahvaltısı edemedik. Zaten kahvaltı sevmeyen benim için çok da büyük bir kayıp değildi bu.. Otlu peynir denedik, ama salamura peynirmiş - o yüzden hemen ağzıma attığım küçük parçayı geri çıkardım. Çıkardığımda ağzımdaki tadı ancak şöyle tarif edebilirim: bir koyun yalamış gibiydim! Benim farklı kültürlere karşı hassas olmadığımı düşündürebilir bu laf, ama o peynirden siz de ufacık bir parça tatmış olsaydınız kimbilir siz neler derdiniz merak ediyorum :)

Gölün rengi harika. Çeşme'de gibi hissettim kendimi - ama sadece gölün rengi açısından - yanlış anlaşılma olmasın.. İnsanlar çok fakir.. Çok. İnsanın içi parçalanıyor. Ama bunun yanında aileler çocuklarını anaokuluna göndermeye çok hevesli.. Bu da iyi bir şey.

Çok az kalabildik Van'da. akdamar Adası'nı göremedik. O çok içimde kaldı. Sırf orayı görmek için bir daha gidilebilir.. Baharda gitmek güzel olabilir.. Ama o zaman da çok arı olabilir belki. Etrafta o kadar çok arı vardı ki.. Bal aldım Van'dan. Hakiki süzme bal dediler, bakalım görücez...

4 yorum:

LeyL@ dedi ki...

ben Van'i çok sevmistim, tekrar gitmek için can atiyorum :)
Baharda birlikte gidelim :)

emelo dedi ki...

Ay Leyla çok isterim, bir haftasonu kaçabiliriz.. ama junior ile nasıl olacak ki? :)

ACP dedi ki...

Şöyle Van, Ağrı, Erzurum, Kars, Artvin bir Doğu Türkiye turu yapsak ya? ilkbahar yaz gibi ne dersiniz?

emelo dedi ki...

Aydıncım o gezi haftalar alabilir, ama daha kısa bir tur yapılabilir.Görmeyi çok isteyip de aklımda kalan Akdamar Adası var mesela, Van Gölü'nde bir yüzmek istiyorum, Nemrut Dağı'nın şu meşhur gün doğumunu görmek istiyorum, sonra Ağrı Dağı'nı.. Kars, Artvin, Erzurum'da da görülesi çok yer var da - zaman zaman... Yaz başında öyle bir tur mu ayarlasak şöyle 10-15 kişi?