Perşembe, Ocak 14

Fransızca konusma cabaları

2 gun once son Fransızca dersime gittim. Tabi ise baslayınca Fransızcayı bırakmak zorunda kaldım. Artık haftasonu dersleriyle, ozel derslerle falan davem ettirmeye calısıcam - bakalım.. Bir arkadasım yemek kursuna gidelim mi diye mesaj atmıs bana dun, ona da dedigim gibi - onceligim Fransızca ve spor. Eeee, ne de olsa oncelikleri belirlemek onemli. Mesela bu aksam Askı Memnu izlerken bir yandan kondisyon bisikletinde spor yapmayı dusunuyorum, bakalım bu hedefim gerceklesebilecek mi :) Yani ne kadar dayanıcam...

Neyse, Fransızcaya geri donersek. Bugun isyerinde Tunus ile bir telefon gorusmesi yapılması gerekiyordu - ve ulasabildigimiz kimse Ingilizce konusamıyordu. Ben de atladım hemen ben birazcık Fransızca konusabiliyorum diye! Abboooovv, atlamaz olaydım. Gerci ogrenmek istediklerimizi ogrendik sayemde, ama ben oyle bir yoruldum ki 2 dakikalık konusmada.. Bir daha boyle atlamadan once iyice dusunmem gerektigine karar kıldım. Hahaha, hele de kalite kontrolu icin konusmalar kayıt ediliyorsa benim fransızca konusma cabalarımı dinleyenler epey gulecektir.. Ah ki ne ah..

4 yorum:

VanMoofer dedi ki...

Fransızca çok kolay ama ben Paris'e gittiğimde öğrendim. Bonjouru biliyodum zaten de, hemen bonsoire, adisyon simufple, oruvuar gibi etkin kelimeleri öğrendim :D Bi sonraki gidişimde tümden sökmüş olurum herhalde.

Bence sende çok iyi yapmışsın böylelikle Fransızcayı aksansız konuşabilirsin. :P

mem dedi ki...

tunuslular'in aksani da pis olur be haci, ondan anlasamamissinizdir :)

emelo dedi ki...

hahahaha..
iki yoruma da gulmekten oldum..

Aydıncım, fransızcaya giris tavsiyelerin icin cok tesekkurler..

Aksandan olabilir tatlos, bir daha ben de aksanlarını taklit etmeye calısıcam..

LeyL@ dedi ki...

"bijur, j'aimerais parler avic votre diricteur sivuplé" ile baslaman gerek o zaman... arkadaslar tunuslularin aksaniyla çok dalga geçerlerdi, ben de bir gun is için konusmak zorunda kaldim ve gulmemek için kendimi zor tuttum... :p