Perşembe, Ekim 12

karmasik isler

Orhan Pamuk benim severek okudugum bir yazar. Zor bir yazar, mesela Kara Kitap'in bazi yerlerince cok zordu devam etmek ve gercekten sabir ve okumaya devam istegi gerektiriyordu. ama cok guzel bir kitapti. Beyaz Kale de oyle.
Istanbul'u cok begenmistim ben, o kitap icin okunmasi zor diyenler olmustu, hayret etmistim - herhalde en son okuduklari sey Pitircik serisiydi.. Neyse, Orhan Pamuk'un Nobel edebiyat odulunu almasina sevindim ben, ne olursa olsun. Diger Nobel edebiyat odulu alanlarin hepsini okumadigim icin tam bir degerlendirme de yapamayacagim. Blindness diye bir kitap okumustum, o almisti sanirim, emin degilim, ve zor ama guzel bir kitapti.

Turk gazetelerini okuyunca bugun insanin kafasindan bir suru dusunce geciyor. O kadar cok yorum, o kadar fakli bakis acisi, insanlarin yorum kavgalari.. Gazeteleri okurken yoruldum.. Adam Nobel odulu almis, bence mutluluk duymaliyiz. Kac Turk nobel odulu almaya hak kazandi su zamana kadar. Politik oyun diyenler var, politik oyun oldugunu dusunmuyorum ben, politik oyun demek de bir politik oyun.

Fransa'nin cikarmak uzere oldugu yasa ise gercekten cok cirkin. Her olayin iki tarafi olabilir, ve bunu boyle kabul etmek, sempati duymak falan anliyorum. Ama bir seyi soylemenin yasak olmasi cok cirkin ve insan haklarina aykiri..
Umarim parlementodan gecen bu yasayi senato reddeder.

Hiç yorum yok: