Perşembe, Aralık 3

Misir'dan sahneler

Bu gumus renkli seyler lambalar. Hepsinin icinde birer ampul var ve prize takınca boyle inanılmaz goruntuler ortaya cıkıyor. Biz de dayanamayip aldık bir tane. Hatta daha bol bol siparis geldigi icin daha da cok alacagiz sanırım. Ben aslında evde bir koseyi sadece bunlara ayırmayı dusluyorum. Oyle bir evim olabilir mi acaba?


Bu pembe-kızıl bina da unlu Mısır Muzesi. Kendisi pek bir buyuk, pek bir gorkemli... Icerisi gercekten de inanılmaz. O kadar inanılmaz ki resim cekmek yasak - ki bence cok sacma, ama neyse.. Muzede inanlımaz seyler var, beni en cok etkileyen seyler ise tabiki takılar, mumyalar - ozellikle hayvan mumyaları ve de Tutankamun'a ait bolum. O kadar cok altın ve altın kaplama gorduk ki gozlerimiz yoruldu, basımıza agrılar girdi.. Bu muze yakında tasınacakmıs diye duymus sevgilim. Iyi olabilir, cunku muze ne kadar buyuk olsa da o bina o eserleri sergilemeye yetmiyor, her sey biraz ust uste gibi duruyor.. Bir de binanın ici o kadar tozlu ve pis ki insanda muze gezme zevki kalmıyor...

Misir gezimiz beni gercekten de etkiledi sanırım, durup durup Mısır'ı dusunuyorum... Bu resim ilk defa piramitleri gordugum anın fotografı.. Cok etkileyiciler gercekten de, insan uzaktan da yakından da gercek olabileceklerine inanamiyor. Saskınlıkla izledik zaten biz de..

3 yorum:

mem dedi ki...

yine gelin...

Unknown dedi ki...

emeeel.. bende gumuslerden istiiorummmmm... muhtesem gorunuyorlaaarrrr

emelo dedi ki...

bir daha gelecegimdir - kesin! Ama han el-halil'e gitmek sartıyla..

Ozocum, sana da alırım tatlım - merak etme!